Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2011

Tips: Η περίφημη γωνία κάστερ...

Η γωνία κάστερ Όταν στρίβουμε το τιμόνι, καθένας από τους μπροστινούς τροχούς στρίβει γύρω από ένα νοητό άξονα. Η γωνία που σχηματίζει ο άξονας αυτός -κοιτώντας το αυτοκίνητο από τα πλάγια-σε σχέση με τον κατακόρυφο άξονα ονομάζεται γωνία κάστερ και μετριέται σε μοίρες. Αν η κορυφή του άξονα στροφής κλίνει προς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, το κάστερ ονομάζεται θετικό, ενώ στην αντίθετη περίπτωση,αρνητικό.Θετικό κάστερ προσφέρει ευστάθεια και καλή κατευθυντικότητα, ενώ τείνει να επαναφέρει τους μπροστινούς τροχούς στην ευθεία θέση μετά από στροφή, γι'αυτό και προτιμάται έναντι του αρνητικού.Βέβαια, μεγάλες τιμές θετικού κάστερ αυξάνουν την προσπάθεια που απαιτείται για να στρίψουν οι μπροστινοί τροχοί,ενώ στα πραγματικά αυτοκίνητα προκαλούν «τρέμουλο» του τιμονιού στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ οι ανωμαλίες του οδοστρώματος μεταφέρονται εντονότερα στο πλαίσιο μέσω της ανάρτησης.Μικρή γωνία κάστερ κάνει το τιμόνι "ελαφρύ",άμεσο,και πολύ ευαίσθητο στις μεταβολές κατεύθυνσης,αλλά και ασταθες σε υψηλές ταχύτητες... Στα μοντέλα οι τιμές των γωνιών ξεκινάνε από 5 έως 10 μοίρες στα ασφάλτινα και τα Off-road από 25 ως 30 μοίρες. Γενικά περισσότερη caster δίνει περισσότερο στρίψιμο μπαίνοντας αλλά λιγώτερο βγαίνοντας (άρα υποστροφή) Το αντίθετο με λιγότερη:λιγότερη caster δίνει λιγότερο στρίψιμο στην είσοδο (αρχικό στρίψιμο),και περισσότερο στην έξοδο. Επίσης η μεγάλη Caster,δίνει σταθερότητα στην ευθεία,αλλά περισσότερο στα 2κίνητα αυτοκίνητα. Η ρύθμισή της (αν ρυθμίζεται στο μοντέλο μας) είναι μια χρυσή τομή ανάμεσα σε ευστάθεια και ομαλή συμπεριφορά σε ευθείες και στροφές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου